Proč můj vape "plive"? Lze to opravit

Plivání během potahování kazí požitek z vapování. Narušují chuťový vjem liquidu, horké kapky náplně vám mohou dokonce popálit rty a jazyk. Vapování s takovým pliváním je poměrně obtížné, a pokud v něm budete pokračovat, časem se objeví pálení žáhy, nevolnost a další nepříjemné příznaky. Příčin takového jevu může být několik. V tomto článku se pokusíme pochopit, proč vape plive, a také vám poradíme, jak se tomu vyhnout. 

Proč vape pravidelně plive nebo prská: analyzujeme možné příčiny

Proč tedy e-cigareta plive e-liquidem? Podívejme se na nejčastější důvody.

Nesprávný výkon

Pokročilá zařízení mají několik nastavení a ovládacích prvků, aby si uživatel mohl nastavit například pohodlný výkon. Pokud máte právě takovou e-cigaretu, musíte si nastavenou hodnotu hlídat. Pokud je wattáž příliš nízká, zvyšuje se riziko prskání. Je to jednoduché - teplota nestačí k zahřátí kapaliny a tedy k tvorbě páry.

Chcete-li zjistit, jaký bude vhodný rozsah výkonu pro vaše zařízení, najdete to v návodu, také tato informace může být uvedena přímo u regulátoru teploty. 

Pokud je nastavení výkonu správné, ale plivání pokračuje, trochu jej zvyšte. Když se vám však nelíbí příliš mnoho páry, snížení výkonu není dobré rozhodnutí. V takovém případě bude lepší koupit si jinou e-cigaretu s potřebným potahem.

Krátké potahování

Pokud jste začátečník, pak jste se s největší pravděpodobností setkali s problémem "plivání vapu". Za předpokladu, že jsou všechny parametry nastaveny správně a zařízení nemá žádné viditelné závady, je problémem pravděpodobně špatná intenzita potahování.

Potáhnutí by mělo být rovnoměrné a mělo by trvat 2-3 sekundy. V této situaci bude mít žhavící hlava čas zahřát se ve vaporizéru na požadovanou teplotu. Výsledek - liquid se bude odpařovat rovnoměrně. Nebojte se, pokud se vám to nepodaří hned napoprvé, vapování je otázkou zručnosti. Proto jsou chyby v počáteční fázi zcela normální a neměli byste se jich obávat.

Špatně zvolený e-liquid

První věc, na kterou musíte při nákupu liquidu dávat pozor, je její viskozita. Tento parametr ovlivňuje, jak rychle se kapalina dostane do vaporizéru. Je třeba pečlivě zvážit atomizér, na něm je zpravidla uvedena hodnota VG. Právě koncentrace glycerinu ovlivňuje viskozitu. Čím vyšší je procento VG, tím je liquid méně tekutý, což znamená, že do vaporizéru vstupuje pomaleji. To zase snižuje pravděpodobnost "plivání".

Věnujte pozornost také návodu k použití vašeho přístroje, je v něm jasně uvedeno, jaký druh liquidu, přesněji řečeno jaký poměr PG/VG, by měl být použit. Pokud budete nalévat mnohem viskóznější, POD jednoduše selže. 

Časté používání

Jedním z důvodů, proč POD plive, může být zřídkavé používání. Pokud vapujete jen několikrát denně, je pravděpodobné, že vám prvních pár potahu bude plivat do úst. Řešením je změna liquidu, zvolte viskóznější, ale v rámci parametrů, které jsou vhodné pro váš přístroj. Další možností je vypustit liquid z atomizéru, pokud nevapujete každý den. Přelévání tam a zpět není problém a rozhodně nebude trvat příliš dlouho.

Příliš intenzivní impregnace před použitím

Problémem začátečníků je, že nesprávně určí potřebné množství liquidu a pak přemýšlejí, proč liquidy plive. Zde je vše poměrně jednoduché, pokud je jí příliš mnoho, zvyšuje se riziko prskání během prvních potahů. V tomto případě není těžké situaci napravit - zvýšit počet potahů a doplňovat s dostatkem místa.

Žhavící hlavu je třeba vyměnit

Nezapomeňte, že žhavící hlava je spotřební materiál a je třeba ji včas vyměnit. Pokud tak neučiníte, povede to k tomu, že se dostane do nefunkčního stavu, a to poměrně rychle. Můžete také pozorovat zhoršení výkonu, které se projevuje pomalým odpařováním. Pokud nemáte možnost nebo čas provádět servis, se obraťte na odborníky, udělají vám to rádi v jakemkoliv specializovaném obchodě. Je levný a instalace nového zabere sotva více než pár minut.

Hlavní důvody plivání vapu

Existují také tyto důvody:

  • Příliš silné potahování. Pokud tahate příliš silně, liquid se nestihne na spirálce odpařit, což vede k plivání.
  • Nesprávné umístění vaty. Vata by měla být utažena mírně pevně. Pokud je příliš volná, atomizér určitě začne plivat.
  • Nízká viskozita kapaliny. Pro výkonné mody je vhodnější zvolit náplně s vyšším obsahem VG než PG. Pokud máte liquid 50/50, může při potahování vytékat z tanku a prskat.
  • Selhání atomizéru. Proč e-cigareta plive liquid? Možná jste narazili na vadný tank nebo atomizér. Když části atomizéru do sebe správně nezapadají, vznikají mezi nimi mezery, které mohou vyvolat plivání.

To nejsou zdaleka všechny příčiny, ale jsou to ty nejčastější. Nyní přejděme ke způsobům, jak problém odstranit.

Jak problém vyřešit

Chcete-li odstranit prskání, musíte zjistit, proč vaš vape prská ve vašem konkrétním případě. Pokud jste začátečník, je lepší požádat o pomoc zkušenější vapery.

Níže uvádíme způsoby řešení problému, které mohou pomoci:

  • Zvyšte výkon vapování přibližně o 10 wattů: to umožní rychlejší odpařování liquidu;
  • Nezalévejte liquid do konce podu: k nasáknutí vatičky liquidem stačí množství 90 procent podu;Pokud je příčinou praskání vapu je vadný atomizér nebo e-cigareta
  • samotná, vyměňte zařízení v rámci záruky nebo si kupte nové;
  • Potahujte plynule a uvolněně: neždímejte páru silou;
  • Používejte náplně s poměrem VG/PG 70/30 nebo dokonce 80/20: tyto liquidy jsou viskóznější, což znamená menší pravděpodobnost výstřiků.

Nyní již víte, proč e-cigareta plive a jak to napravit. Doufáme, že vám výše uvedené tipy pomohou tento nepříjemný problém vyřešit.

FAQ - často kladené otázky
Informace o nakupování
Dostanu stejnou položku jako na obrázku?

Vynakládáme maximální úsilí, abychom našim zákazníkům poskytli produkty, které vypadají přesně jako obrázky zobrazené na našich webových stránkách. Mějte však na paměti, že barvy nemusí být na fotografiích přesné. Výrobce také může bez upozornění změnit vzhled produktu.

Kde mohu vidět prodejní doklad?

Potvrzení o prodeji bude zasláno na váš e-mail.

Informace o platbě
Jak mohu zadat svou objednávku?

Zadejte objednávku prostřednictvím nákupního košíku webu.

Jak můžu sledovat aktuální stav mé objednávky?

Náš tým vás e-mailem bude informovat o přijetí objednávky a předání dopravci. Balíčky obvykle expedujeme do 2 pracovních dnů od potvrzení objednávky.

Jak zjistím, že je objednávka potvrzena?

Po dokončení objednávky vyčkejte na přesměrování na naše stránky, kde vám potvrdíme, že vše proběhlo v pořádku. Také vždy posíláme potvrzovací e-mail.

Záruka a vrácení zboží
Jak mohu zboží vrátit – odstoupit od smlouvy?

Po obdržení objednaného zboží máte 14 dnů na to si zboží prohlédnout a vyzkoušet. Jen pozor. Zboží můžete zkoušet jen takovým způsobem, jakým byste si ho zkoušeli v kamenném obchodě. Pokud byste ho spíše používali – nikoli jen zkoušeli (zboží bude poškozené, opotřebené nebo jinak znehodnocené) a poté ho ve 14denní lhůtě vrátili, jsme oprávněni po Váš žádat náhradu za snížení hodnoty zboží. Pokud objednané zboží neodpovídá Vašim představám, můžete nám ho vrátit – odstoupit od smlouvy. Učinit tak můžete ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí zboží. Nemusíte ani uvádět důvod. Stačí, pokud nám odstoupení v této lhůtě odešlete (pokud ho například posíláte poštou, může nám být doručeno i později). Odstoupit můžete prostřednictvím vzorového formuláře, který je k dispozici zde. Můžete nám ho poslat e-mailem na adresu info@mixvape.cz nebo poštou na adresu Ječná 13, 120 00 Praha – Nové Město. Odstoupení můžete provést i osobně na adrese Ječná 13, 120 00 Praha – Nové Město, nebo telefonicky na čísle (+420) 777 993 320. Je zapotřebí, abyste nám do 14 dnů od odstoupení od smlouvy poslali zboží zpátky, a to včetně veškerého příslušenství. Pošlete ho prosím na adresu Ječná 13, 120 00 Praha – Nové Město. Náklady spojené s vrácením zboží hradíte Vy. Pokud byste nám nevrátili zboží s veškerým příslušenstvím, jsme oprávněni po Váš žádat náhradu za snížení hodnoty zboží. Uhrazené peněžní prostředky Vám vrátíme do 14 dnů od odstoupení. Ne však dříve, než nám zboží vrátíte nebo prokážete, že jste ho odeslali zpět. Od smlouvy nemůžete odstoupit, pokud jsme Vám dodali zboží v zapečetěném obalu a Vy jste jej z obalu vyňali. Z důvodu ochrany zdraví a z hygienických důvodů není možné takové zboží vrátit. Právo odstoupit od smlouvy ve 14denní lhůtě máte pouze v případě, pokud jste zboží zakoupili jako spotřebitel. Více informací o odstoupení od smlouvy je k dispozici v čl. 6 VOP.

Jak mohu zboží reklamovat?

Odpovídáme za to, že zboží nemá při převzetí vady. Pokud jste zboží zakoupili jako spotřebitel, můžete ho reklamovat ve lhůtě 2 let od jeho převzetí. Pokud jste si zakoupili použité zboží, lhůtu k reklamaci můžeme zkrátit na 1 rok. Zboží můžete reklamovat písemně nebo osobně na adrese Ječná 13, 120 00 Praha – Nové Město nebo na adrese Jaurisova 515/4, Michle, 140 00 Praha 4, nebo dále e-mailem zaslaným na adresu info@mixvape.cz i telefonicky na čísle (+420) 777 993 320. Při reklamaci prosím zboží pošlete na adresu Ječná 13, 120 00 Praha – Nové Město. Jako spotřebitel můžete v rámci reklamace požadovat: - dodání nového zboží bez vady; - opravu zboží; - přiměřenou slevu z kupní ceny nebo - odstoupit od smlouvy. Ne všechny způsoby vyřízení reklamace můžete po nás bez dalšího požadovat. Podmínky si prosím přečtěte v našich VOP. Reklamaci včetně odstranění vady vyřídíme a informujeme Váš o ní nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Pokud bychom tak neučinili, jste oprávněni odstoupit od smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu. Více informaci o reklamaci jsou k dispozici v čl. 7 VOP.

Poskytujete záruku?

Ano, na některé zboží Vám poskytujeme záruku. Pokud Vám poskytujeme záruku a zboží jste zakoupili jako spotřebitel, nejpozději při převzetí zboží Vám vydáme záruční list. Zárukou se zavazujeme, že Vás uspokojíme nad rámec Vašich zákonných práv z vadného plnění (reklamaceú, pokud zboží nebude mít vlastnosti uvedené v prohlášení o záruce – záručním listu. Zejména Vám vrátíme kupní cenu, vyměníme zboží nebo jej opravíme anebo v této souvislosti Vám poskytneme službu. Pokud se Vám zaručíme, že si zboží po určitou dobu při obvyklém použití uchová své funkce a výkonnost, platí, že máte ze záruky alespoň právo na dodání nového zboží bez vad nebo na opravu zboží. Tyto účinky má i uvedení záruční doby nebo doby použitelnosti zboží na obalu zboží. Vadu krytou zárukou nám musíte vytknout ve lhůtě určené délkou záruční doby. Záruku můžete uplatnit písemně nebo osobně na adrese Ječná 13, 120 00 Praha – Nové Město, nebo dále e-mailem zaslaným na adresu info@mixvape.cz i telefonicky na čísle (+420) 777 993 320. Více informaci o záruce jsou k dispozici v čl. 8 VOP.