Příčiny protékání e-cigaret

Není neobvyklé, že se nadšenci vapingu setkají s problémem netěsnící elektronické cigarety. Co dělat, když pod systémem protéká? Je možné příslušenství opravit vlastníma rukama? Pojďme se s tím vypořádat.

Důležité: Než se pustíte do odstraňování netěsnosti, ujistěte se, že vape netěsní. Začátečníci si často pletou hojnou kondenzaci s unikající kapalinou. Kondenzace se tedy obvykle objevuje v náustku a pod ním v důsledku vypařování liquidu. Snížení nadměrné vlhkosti je poměrně jednoduché. Po uvolnění tlačítka inhalujte ještě 0,5 sekundy. Pokud se nejedná o kondenzaci, zjistěte, odkud kapalina uniká. K odstranění úniku je nutná diagnostika.  

Proč mi vape protéká přes přívod vzduchu (airflow)?

Vyfukovací otvor je systém elektronické cigarety, který je zodpovědný za přívod proudu vzduchu k žhavící hlavě vapu. Existuje několik důvodů, proč kapalina uniká z vyfukovacího otvoru:

V důsledku nesprávného doplňování e-liquidu do zařízení. Nádržka je uzavřená. Když se nádržka naplní e-liquidem, dojde k porušení její těsnosti. V důsledku toho kapalina vytéká přes vyfukovací otvor. Jedná se o případ, kdy nejsou dodržena doporučení výrobce pro údržbu příslušenství.

Nesprávně umístěná vata. Vatový knot je zodpovědný za přívod kapaliny do vaporizéru. Pokud není vata v atomizéru umístěna správně, může kapalina unikat systémem airflow.

Pokud kapalina vytéká přes airflow, je třeba nejprve zkontrolovat neporušenost pouzdra/podu. V případě mechanického nárazu se v důsledku nárazu příslušenství mohou na vnitřních částech zařízení objevit mikroskopické praskliny. V takovém případě může e-liquid vytékat ven, a to i přes přívod vzduchu.

Špatný stav těsnění. Opotřebované gumičky nejsou schopny zajistit těsnost spojů. Kapalina může prosakovat všemi otvory, včetně systému přívodu vzduchu.

Proč dochází k porušení těsnění?

Cartridge ve vapech je plastový zásobník s e-liquidem uvnitř. Taková nádobka může být na opakované použití nebo na jedno použití. Modely pro opakované použití se plní tekutinou podle potřeby. A vyměnitelné prvky jsou jednorázové cartridge, které se vyměňují, jakmile dojde e-liquid.

Existuje několik důvodů, proč dochází k protékání cartridge/podu:

  • Nekvalitní cartridge;
  • použití nevhodného liqidu pro daný výrobek - e-liquid je příliš tekutý, s nízkou viskozitou;
  • mechanické poškození cartridge;
  • nesprávné používání elektronické cigarety - prudké a hluboké potahy, které trvají déle než pět sekund;
  • nesprávné doplňování e-liquidu.

Proč dochází k protékání cartridge

Problém se můžete pokusit vyřešit sami. Při nejmenším správně vapujte bez dvojitého potahování. Pokud tomu tak není, nádržku vyčistěte. Zkontrolujte, zda na přístroji nejsou praskliny, které mohou být příčinou netěsnící cartridge. Při plnění cartridge nenaplňujte více než 75-80 %. Pokud kupujete cartridge, které nelze znovu naplnit, objednejte si je u důvěryhodného prodejce.   

Proč dochází k úniku z atomizéru?

V e-cigaretě je to právě atomizer nebo-li žhavící hlava a je zodpovědný za generování husté, aromatické páry. Funguje na principu lékařského inhalátoru. Během potahování se baterie nabíjí, atomizér se zahřívá a tekutina se odpařuje.  

Hlavními příčinami protékání atomizéru jsou:

  • nesprávné umístění vatičky, které způsobuje únik kapaliny;
  • opotřebovaná těsnění způsobují únik kapaliny přes spoje.
  • V prvním případě lze problém odstranit správným položením vatičky. Pokud se jedná o těsnění, která ztratila svou pružnost a těsnost, je třeba je vyměnit.

Je možné najít část, která netěsní? Každý spolehlivý výrobce samozřejmě nabízí kvalitní mody s baterií, které netečou. Současně se ale každé, i to nejspolehlivější příslušenství dá poměrně snadno poškodit, když nedodržíte pravidla provozu. Proto nelze říci, že výrobky konkrétní značky zaručeně netečou.

FAQ - často kladené otázky
Informace o nakupování
Dostanu stejnou položku jako na obrázku?

Vynakládáme maximální úsilí, abychom našim zákazníkům poskytli produkty, které vypadají přesně jako obrázky zobrazené na našich webových stránkách. Mějte však na paměti, že barvy nemusí být na fotografiích přesné. Výrobce také může bez upozornění změnit vzhled produktu.

Kde mohu vidět prodejní doklad?

Potvrzení o prodeji bude zasláno na váš e-mail.

Informace o platbě
Jak mohu zadat svou objednávku?

Zadejte objednávku prostřednictvím nákupního košíku webu.

Jak můžu sledovat aktuální stav mé objednávky?

Náš tým vás e-mailem bude informovat o přijetí objednávky a předání dopravci. Balíčky obvykle expedujeme do 2 pracovních dnů od potvrzení objednávky.

Jak zjistím, že je objednávka potvrzena?

Po dokončení objednávky vyčkejte na přesměrování na naše stránky, kde vám potvrdíme, že vše proběhlo v pořádku. Také vždy posíláme potvrzovací e-mail.

Záruka a vrácení zboží
Jak mohu zboží vrátit – odstoupit od smlouvy?

Po obdržení objednaného zboží máte 14 dnů na to si zboží prohlédnout a vyzkoušet. Jen pozor. Zboží můžete zkoušet jen takovým způsobem, jakým byste si ho zkoušeli v kamenném obchodě. Pokud byste ho spíše používali – nikoli jen zkoušeli (zboží bude poškozené, opotřebené nebo jinak znehodnocené) a poté ho ve 14denní lhůtě vrátili, jsme oprávněni po Váš žádat náhradu za snížení hodnoty zboží. Pokud objednané zboží neodpovídá Vašim představám, můžete nám ho vrátit – odstoupit od smlouvy. Učinit tak můžete ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí zboží. Nemusíte ani uvádět důvod. Stačí, pokud nám odstoupení v této lhůtě odešlete (pokud ho například posíláte poštou, může nám být doručeno i později). Odstoupit můžete prostřednictvím vzorového formuláře, který je k dispozici zde. Můžete nám ho poslat e-mailem na adresu info@mixvape.cz nebo poštou na adresu Ječná 13, 120 00 Praha – Nové Město. Odstoupení můžete provést i osobně na adrese Ječná 13, 120 00 Praha – Nové Město, nebo telefonicky na čísle (+420) 777 993 320. Je zapotřebí, abyste nám do 14 dnů od odstoupení od smlouvy poslali zboží zpátky, a to včetně veškerého příslušenství. Pošlete ho prosím na adresu Ječná 13, 120 00 Praha – Nové Město. Náklady spojené s vrácením zboží hradíte Vy. Pokud byste nám nevrátili zboží s veškerým příslušenstvím, jsme oprávněni po Váš žádat náhradu za snížení hodnoty zboží. Uhrazené peněžní prostředky Vám vrátíme do 14 dnů od odstoupení. Ne však dříve, než nám zboží vrátíte nebo prokážete, že jste ho odeslali zpět. Od smlouvy nemůžete odstoupit, pokud jsme Vám dodali zboží v zapečetěném obalu a Vy jste jej z obalu vyňali. Z důvodu ochrany zdraví a z hygienických důvodů není možné takové zboží vrátit. Právo odstoupit od smlouvy ve 14denní lhůtě máte pouze v případě, pokud jste zboží zakoupili jako spotřebitel. Více informací o odstoupení od smlouvy je k dispozici v čl. 6 VOP.

Jak mohu zboží reklamovat?

Odpovídáme za to, že zboží nemá při převzetí vady. Pokud jste zboží zakoupili jako spotřebitel, můžete ho reklamovat ve lhůtě 2 let od jeho převzetí. Pokud jste si zakoupili použité zboží, lhůtu k reklamaci můžeme zkrátit na 1 rok. Zboží můžete reklamovat písemně nebo osobně na adrese Ječná 13, 120 00 Praha – Nové Město nebo na adrese Jaurisova 515/4, Michle, 140 00 Praha 4, nebo dále e-mailem zaslaným na adresu info@mixvape.cz i telefonicky na čísle (+420) 777 993 320. Při reklamaci prosím zboží pošlete na adresu Ječná 13, 120 00 Praha – Nové Město. Jako spotřebitel můžete v rámci reklamace požadovat: - dodání nového zboží bez vady; - opravu zboží; - přiměřenou slevu z kupní ceny nebo - odstoupit od smlouvy. Ne všechny způsoby vyřízení reklamace můžete po nás bez dalšího požadovat. Podmínky si prosím přečtěte v našich VOP. Reklamaci včetně odstranění vady vyřídíme a informujeme Váš o ní nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Pokud bychom tak neučinili, jste oprávněni odstoupit od smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu. Více informaci o reklamaci jsou k dispozici v čl. 7 VOP.

Poskytujete záruku?

Ano, na některé zboží Vám poskytujeme záruku. Pokud Vám poskytujeme záruku a zboží jste zakoupili jako spotřebitel, nejpozději při převzetí zboží Vám vydáme záruční list. Zárukou se zavazujeme, že Vás uspokojíme nad rámec Vašich zákonných práv z vadného plnění (reklamaceú, pokud zboží nebude mít vlastnosti uvedené v prohlášení o záruce – záručním listu. Zejména Vám vrátíme kupní cenu, vyměníme zboží nebo jej opravíme anebo v této souvislosti Vám poskytneme službu. Pokud se Vám zaručíme, že si zboží po určitou dobu při obvyklém použití uchová své funkce a výkonnost, platí, že máte ze záruky alespoň právo na dodání nového zboží bez vad nebo na opravu zboží. Tyto účinky má i uvedení záruční doby nebo doby použitelnosti zboží na obalu zboží. Vadu krytou zárukou nám musíte vytknout ve lhůtě určené délkou záruční doby. Záruku můžete uplatnit písemně nebo osobně na adrese Ječná 13, 120 00 Praha – Nové Město, nebo dále e-mailem zaslaným na adresu info@mixvape.cz i telefonicky na čísle (+420) 777 993 320. Více informaci o záruce jsou k dispozici v čl. 8 VOP.